23 oktober 2011

Vitkindad gås


Mats och jag har haft ett par semesterdagar på Öland. Vi har bara skådat fågel och jag måste säga att det var en stor upplevelse Att träffa 10 000-tals gäss på väg att lämna landet. Mest var det vitkindade gäss men en och annan prutgås mm hade åxå vägarna förbi. Luften sjöd av deras läten och vingslag!
Tränade telefoto. Översta bilden är ett smakprov på det. Det blåste kraftigt och småregnade så förhållandena var inte de bästa med så kort skärpedjup som det bli.
En adapter mellan kamerahus och Mats fina Swarovskitub blev 800 mm teleobjektiv.
Härligt att lämna huset ett par dar för att bara göra roliga saker!

5 kommentarer:

  1. Öland under höstflyttningen - fin naturupplevelse du beskriver och som dina bilder vittnar om.
    /Margareta

    SvaraRadera
  2. Så många det är och fina bilder av dem.Här är det sällan man ser vitkindad gås...Öland har jag aldrig varit till men skulle gärna åka dit någon gång...

    SvaraRadera
  3. Hej Kristina! Åter igen försökte jag kommentera munder mitt Googlekonto utan att lyckas. Konstigt det gick bra hos fjällripans. jag vet inte vilket fel jag gör. Hur som helst, fint porträtt av den vitkindadde gåsen. ha det gott/brita

    SvaraRadera
  4. Visst är det en härlig upplevelse med det öronbedövande ljudet!
    /Kerstin

    SvaraRadera
  5. Det är fint på Öland. Jag har tittat på alla dina nya bilder och låtit mig imponeras av dem som vanligt. Jag undrar hur långt de flyttar fåglarna.

    SvaraRadera