15 maj 2020

Smulan











Smulan eller Assistenten som jag brukar kalla henne har haft ett år med problem i magen och kaskadkräkningar. Hon har bara i stort sett legat inne.... Nu har vi äntligen kommit fram till att hon har en inflammation i magsäcken sm gjort att maten inte gick vidare till tarmarna. Hon får laktulos som hon tycker om och bara mjukmat och har blivit en frisk glad katt som tidigare. Igår var hon med mig o kameran i vår skog över en timme. Tjock svans o rest ragg ifall hon skulle möta nåt farligt och hela tiden kontaktjamande. Tills vi kom i när heten av huset o hon ignorerade mig men inte kunde låta bli att komma skuttande när jag närmade mig huset och matskålen..
Roligtt att hon mår bra igen även om hon saboterar o hoppar ner i motiven när jag ligger där i gräset..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar