04 augusti 2014

Från gömslet 1

 

Mitt gömsle där gammelskogen börjar står nu helt klart inför vinterns övningar. Det är placerat där jag vet att alla som besöker oss av skogens djur i princip kommer förbi. Till och med en viltstig från höjderna går ner här. De flesta rör sig ju i skymning/mörker så man ser dom inte om man inte sitter där. Undantag rådjuren förståss där Oskar storbocken lever ett farligt liv nu i augusti med alla sina fina taggar. Han har ju klarat sig hittills men jag skulle önska jag kunde tala om för honom att om han håller sig på vår mark blir han undfägnad och bara skjuten med kameran. Han gör just nu  vad han kan för att förmera sitt släkte så jag skall försöka fånga in honom med lockpipan - en slags pyschjakt (eller hur det nu stavas).
För att se vad här finns satte jag inatt upp min viltkamera. Undrar om det är en unge eller om han har skabb??? Det störande strecket är ett stängsel för korna kommer en omgång till och älskar att klia huvet på hörnen...Sen kommer det att tas bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar