14 december 2013

Slutord

Så vart jag hemma igen. En kväll hade vi fint norrsken men jag fick inte till nån riktigt bra bild. Det är ett fantastiskt skådespel.
Torsdag kväll blev jag avfirad med mina arbetskompisar och fick bla en fin dikt till ett par fina presenter:

NORD
Se oftere mot nord.
Gå mot vinden, du får rödere kinn.
Finn den ulendte stien. Hold den.
Den er kortere.
Nord er beVinterens flammehimmel, sommernattens solmirakel.
Gå mot vinden. klyv berg.
Se mot nord.
Oftere.
Det er langt dette landet.
Det meste er nord

En dikt som säger mycket om man tänker efter av Rolf Jacobsen


3 kommentarer:

  1. Ja norrskenet är verkligen en speciell upplevelse, så magiskt!

    SvaraRadera
  2. Norrsken har jag sett men aldrig så starkt som man ser på andras bilder. Något kvar att uppleva! Hoppas du njuter nu av din nya tillvaro!

    SvaraRadera
  3. Så kul att du fick se detta skådespel har aldrig lyckats med att få det på bild. Härligt att du nu kan styra över din tid och utöva dina intressen precis när du själv vill.
    Gillar bilden.
    M

    SvaraRadera