15 maj 2011

Sandsjöbacka - Årekärrslunden

Varit i Årekärrslunden för att träna macro med 18mmoptik.

Märkligt större skärpedjup det blev! Här är kameran inne i ormbunken

Tyvärr var det på gränsen mot regn hela morgonen så några genomlysta blad blev det inte. Vad blev det egentligen för skillnad på att vara nära med 18 mm och att göra sedvanliga macro som nästa med mitt 90 objektiv? Lite mindre suddig bakgrund?? Vad gör jag för fel? Inte tycker jag dom sticker fram...


Denna lilla Hultbräken genom andra kompisar blev bättre bild enligt min smak.


Och så kan jag till sist inte låta bli att ta med monstret jag mötte på stigen. Promenaden var skön genom fin natur av lundtyp med rik undervegetation. 2 timmar tog blå spåret med kamera. Hade nog hoppats få lite bilder av gulsippa men var nog väl sent ute.

1 kommentar:

  1. Dom är allt lite platta och ormbunken har fel färg/Kalle

    SvaraRadera