28 juli 2016

Snigelbarriärer


Det har varit väldigt lyckat med de snigelbarriärer i plåt jag fick av familjen i födelsedagspresent. Första gången sista decenniet jag varit självförsörjande på grönsaker  Nu frodas gul squasch som jag älskar o inte ens i växthuset lyckats få fram sista åren för att blommorna är delikata enligt mördarsniglarna så dom går upp till luckan i taket  utifrån och sen direkt mot det godaste i växthuset.
Utanför växthuset har jag lagt en rand blandad med fosfat och brunnskalk så in dit vågar sig knappt en enda heller...

1 kommentar:

  1. Hej! Gratulerar till de effektiva plåtkanterna. Var köper du dem och vad kostar de?
    Jag har "snigelnät" med el.trådar i och de fungerar så länge trådarna är hela, men sedan gör de ingen nytta.
    Jag skulle behöva plåtkanter runt hela min tomt på 900 kvadrat. Det blir förmodligen en hel förmögenhet.
    Men vad gör man inte för sin underbara trädgård! hälsningar Stefan D

    SvaraRadera