24 november 2014

Stockholmshelg








Jag har haft en egen weekend i Stockholm i fotografins anda. Fredag på Moderna museet, lördag på Fotomässan och söndag på Fotografiska. Det blev mycket bilder att se på. Mest korniga "gammalgjorda" porträtt där nittio procent visade kvinnan mer eller mindre naken. Trevligast var nog bilderna från året på Fotografiska där man uppmanat alla slags fotografer att sända in bilder och valt ur dem. Bl.a. fanns en serie "selifies" tagna av misstag.  Tanten kom hem med 50 självproträtt från sin semester för att hon inte visste att man kunde vända kameran i Iphone. Hon såg i alla fall ut att vara nöjd med resan...
Roligt att de 4 bilder jag sänt in till Biofotos utställning kom med på mässan...
På väg till Fotografiska såg jag en utmärkt chans att ta änder uppifrån. 2 kex offrades. De rackarna simmade runt och väntade till strömmen tog kexen långt ut.
Det fick bli lite duvor istället. Alla bilder tagna med min lilla Canon kompakt.

1 kommentar:

  1. En sådan tripp till Stockholm skulle jag behöva i dessa gråväders tider. Här saknas all inspiration på grund av det gråa och väldigt mörka väder som råder.
    Ha en bra vecka! /SA

    SvaraRadera